Typiskt den andra april!

En helg full av Julia, alkohol och missöden. Det kan bara vara en god helg :)

Fredagen innebar slutet på Apu:n. Jag hade bakat en kaka och tog med glass till barnen. Kommer sakna min lilla förskola! Barnen, personalen, t.o.m studsmattan och flipperspelet som orsakat så mycket tjafs bland barnen.

Kvällen tillbringade jag hemma hos mig med Julia och Sandra! Vi började se 28 dagar! En bra film som påverkade oss en del under helgen? När halva filmen gått ringde Sofie och Sandra lämnade oss för att festa i parken :) Jag och Julia fortsatte med vårt fredagssunk som avslutades någon gång vid 1-tiden då dottern min skulle cykla hem till sina par fulla föräldrar! Haha!

Lördagen, den 1 april och inte en enda lyckades man eller ens försökte man lura. Fick inte känna triumfensvåg av att säga "April, april din dumma sill. Jag kan lura dig vart jag vill" Min syster gjorde heller inte något litet försök att under vår lilla runda på stan grundlura mig som alla andra år. Ingen riktig första april med det blev iaf en riktigt trevlig dag! På kvällen åkte efter några små resor åkte jag hem till Julia. Lovisa anlände snart och vi begav oss upp på loftet. Massa tjejsnack, dans och drickande. Snart kom Heidi och Steffi också. Blev riktigt trevligt! Någon gång när den första april blev till den andra började våra små missöden. Jag och Heidi somnar medan Lovisa, Julia och Steffi strippar. Haha! Utan att vidare gå in på detaljer blir det att Lovisa sticker hem och vi andra 4 sticker till någon fest! Det blev en del dans och möte med massa trevligt folk! Inte så lång stund efter vi kommit körde vi hem till Julia igen och åt mackor innan vi gick för att sova.

Andra april fortsatte på sitt eget lilla speciella viss med någon väldigt otrovärdig film om havsfolk. När slutet på filmen började närma sig kom Marina upp och berättade att någon hade stulit älskade "Farfar röding" (Julias cykel) och sedan ställt ditt en annan cykel. Skumt? Efter den välsmakade apelsinjuicen till frukosten började jag och Julia cykla runt i ystad för att hitta den saknaden. Vädret kunde knappt ha varit bättre då våren beslutade sig för att komma. Blev en runda hem om mig,  ner till stranden, mot centrum, munkar på saluhallen, stationen, solande i småbåtshamnen, hem till Julia och städa (skumt, att det skumma från trasan), upp mot edvinshem och berghusa (läskigt med läsk), hem till mig igen och inte såg vi den minsta skymt av Julia cykel. Hemma hos mig kollade vi på bilderna från gårdagen (som även snart kommer befinna sig på Juhlin.fotogalleriet.se! ) sen gick Julia och blev avlöst av Sandra. Uppdaterade varandra om helgen innan jag och mamma gick in till grannen för att äta ännu en god middag.

Nu sitter jag här medan jag egentligen borde plugga. Aja, gräver fram ordspråket "Skit i det" och gör något vettigare... skriver blogg. Duktig kicka som vanligt!

We´re strong together, together forever!



Kommentarer
Postat av: Juliante

Kan ju säga att dena helgen har inte varit dålig, OCH cyklen som de lämna kvar, den var borta när sis och thes skulle köra hem precis :O DET ÄR SÅÅÅ 2 APRIL PÅ DE! älskar dig jessica (L)

2006-04-02 @ 22:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback