Julen 2006

Lillejulafton firades här hemma med mamma, syskonen och släkten :) Hade riktigt trevligt. Åt mat och otåliga jag ville att tomten skulle komma så fort som möjligt. Fick scrubs första, andra och tredje säsongen, pengar, choklad, morgonskor, ett spel och ett terminskort på friskis&svettid... YEES! Jag ska ännu en gång misslyckas med att bli Buffen :) Snart gick kusinerna och det var bara mormor, mamma, Jane, Danne och Ronny kvar. Så vi satte oss och spelade spel. Upp till bevis. Hur mysigt som helst!

Julafton blev en stressig morgon där vi fick skynda oss ut till pappa på landet. Skulle vara där ett och alla hade väl kommit vid två? Om inte senare. Det ligger väl i Juhlin släkten att fint folk kommer sent antar jag! Och apropå på Juhlinsläkten.. Vi är jävligt många. Åt mat och såg på Kalle Anka.. vilket nog mer eller mindre var det viktigast. Efter kalle blev det ännu mer mat. Och alla säger att man äter mycket mat på julafton men jag kallar fanimej inte några köttbullar, korv och en potatis för mycket mat. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, julmaten är överskattad. Efter maten mådde jag piss. Hade en fruktansvärt magsmärta men efter några panodil gick det över. Tomten kom eller Bengt som barnen kallade honom. Även de har börjat förstå nu att tomten inte finns. Varför lurar man barn att tomten finns egentligen? Fick ett till spel, mer choklad, ett visa kort med 1001 kr att handla med var jag vill och 350 kr att handla med i de affärer som är med i Ystad köpmannaförening. Säga vad man vill men presenter är nog de bästa med julen trotsallt :) Både att ge och att få! Spelade spel med Micke, Patrik, Jennie, Danne och Natti! Spelet jag fick var rekommenderat för 18+ så egentligen fick ju inte Natti vara med men vi fick göra ett undantag :) Sen var julen slut. Åkte hem och kollade på tv och somnade. Jag älskar julen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback