- En kväll i Emmas ära

Igår var det 18årsfest hos Emma i Tomelilla. Jag, Camilla och Cattie gjorde oss iordning i min systers lägenhet och lyssnade på när Saimon spelade musik. Ännu några människor som tyckte jag var seg men sån är jag helt enkelt. Vi kom i god tid till tåget i alla fall där vi träffade Cecilia och Jesper. Mitt hår som en gång hade varit platt såg för jävligt ut och då hade vi inte ens lämnat Ystad! Kom till Tomelilla och vandrade i regn till lokalen. Kom fler och fler folk. Åt god mat och snapsade. Blev bara trevligare och trevligare. Myggan och Ted fick mig nyfiken. Ni kan ju lita på mig! Det var tomt på dansgolvet och vem lurar Emma upp? Jodå, jag är inte svår. Folk började gå hem ganska tidigt då de skulle ta tåget och göra annat. Men vi stannade kvar och när även Cattie och Camilla hade kört skulle jag ut på min första krogrunda i Tomelilla. Emma, jag och några av hennes kompisar kom till Celtic. En väldigt liten bar där vi blev bjudna på cider av någon 40 åring som Emma kände. Jag tackade och tog emot. Satt där ett tag och snackade i vimlet och snart kom en sötnos och hämtade mig. Vinglade igenom dörren och mötte en arg mamma. Hon var inte alls nöjd med över mina promille i blodet eller mina alkoholvanor. Suck!

Nu ska jag snart ner till staden och träffa Anna, Camilla, Cattie, kanske fler och en Emma som ska pierca sig i navelen. Våran present till henne och jag kan tänka mig att hon är lite nervös nu !

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback