Det stämmer inte.

Fick besöka sjukhuset igår med Mutti. Ja, det var ju ett tag sen sist. Säkert någon månad! Hon hade fått en allergichock gissade hon på. halsen gjorde ont och hon kunde knappt svälja och fick lite problem med andningen när vi kom ner. Ystad lasarett visade för första gången för mig att de kunde jobba snabbt. Tog fem sekunder innan jag satt på en stol medan tre läkare stod över mamma och tog blodtryck, gav henne någon medicin och kollade massa värden. Fick spendera några timmar i en hård stol, men de flesta som känner mig vet att jag kan somna varsomhelst och jag lyckades även den här gången. Kom i alla fall hem på natten någon gång.

I morse ringde klockan, men jag ville inte gå upp. Jag vägrade och slogs inombords med mitt samvete. Var som ängelen och djävulen satt och slogs medan jag sov mellan dem. Djävulen vann i alla fall. Jag fortsatte att sova tills klockan blev åtta och mamma tvingade upp mig. Då insåg jag att jag inte mådde bra. Öm i hela kroppen, trött och kände mig halvkrasslig. Så jag sjukanmälde mig, åt frukost och sov sedan till 11 eller halv 12. När jag vaknade för andra gången mådde jag inte bättre, fick ont på vissa punkter i kroppen och kände mig allmänt svag. Pluggade lite och såg sedan en film med mamma. Somnade därnere i någon timme.

Så nu sitter jag framför Bertil, tröstäter choklad, försöker läsa körkortsboken och vill fortfarande bara sova. Något stämmer verkligen inte! 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Trist att känna så, hoppas det blir bättre. (L)

2006-11-20 @ 18:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback