Jag förstår mig inte på människor

Varför är folk så fruktansvärt egoistiska? Allting ska hela tiden vara så jävla rättvist. Världen är inte rättvis, har aldirg varit och kommer antagligen aldrig att bli. Jo visst det finns gränser. Och jag kan också vara jävligt avundsjuk på att A och B klasserna får utnyttja varje torsdag till projektarbetet medan vi bara har varann. Det borde vi också få men tydligen skiter rektorn i vilket.

Men jag menar när det handlar om de små sakerna. Som varför jag och Sofie inte fick se en film en extra gång för att förstå den bättre. Och varför blir folk så irreterad över att vissa som inte klarade av pressen på övningen inför nationella provet fick en extra chans och göra det hemma. Jamen de kan fuska säger de. Ja klart som fan de kan men det är deras problem visst? De lär ju inte få samma möjligheter till ett bra betyg och inte heller den övningen som vi fick. För på np kommer det inte gå att göra likadant. Eller som att omvårdarna får slippa vissa lektioner på friskvårdsmassage pga att de redan allt för många gånger läst om kroppens muskler och skelett. De får ju samma prov som vi sen och visa sina kunskaper på. Nej, det är kanske inte rättvist att de får slippa lektionen och sluta tidigare men spelar det någon roll? Vårt betyg påverkas inte och vi blir en mindre grupp som hon föreläser för och därför lättare att få in det. Sen att hennes sätt att lära ut sina kunskaper är uselt är inte deras fel.

Nej, människor är jävliga ibland. De kan inte glädjas åt att någon annan får det bättre än sig själv. Vafan spelar det för roll? Självklart ska allt vara så rättvist som möjligt men ibland är det bara löjligt hur folk tänker!

Kommentarer
Postat av: Sofie

håller fullständigt med dig!

2006-10-03 @ 17:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback