When something ends, something begins

Skolan i dag gick relativt fort.

En religonkunskap lektion som inte kunde vara segare. Men när vi trodde att vi var dödsdömda kommer vår högljuda räddning i form av ett brandalarm. Litet minus att stå ute på det blöta gräset i kylan, men det var så fan mycket bättre! När lektionen hade sina sista fem minuter fick vi gå in och woops så var den lektion slut. Draman började snart därefter och lekar är väl aldrig fel så här efter helgen. Hoppade på golvet, klättrade på stolar och svarade på meningsfulla (?) och djupa frågor om livet.

Efter lite mat hade vi lektionen "människor i behov av stöd". Läraren vi har kan man bara tycka om. Pratade om fördomar och attityder. Givetvis ledde det här till en diskussion om invandrare. Har haft alldeles för mycket diskussioner om det på sista tiden och är så fruktansvärt trött på det. Har framfört min åsikt till de flesta och mer än så orkar jag inte. Redovisning på "förskola, skola och fritidshem" och så var måndag avklarad!

Ikväll ska jag träna.. eller jag ska försöka att få mig att gå ner och genomföra ett Puls pass. Konditionen är nere på noll och musklerna ska byggas upp lite ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback