En del av vardagen

Det är måndagskväll, och jag försöker skriva ett tal om rasism till svenskan. Läser krönikor om rasism och påverkas av alla åsikter. Jag vill ha mer. Går in och läser krönikor från en väldigt färgstark kvinna vid namn Linda Skugge. Uppslukas av orden och fastnar sedan på en krönika om Ronnie Sandahl. Vem fan är det? Nyfiken som jag är googlar jag honom och läser lite om vad han har skrivit. Och jag gillar det jag läser. Jag gillar det lite väl mycket att jag skjöt upp allt som skulle ha gjort. Om tio minuter börjar Prison Break. Då ska min säng vara tom från alla papper och bäddad med mina sängkläder som hänger på fåtöljen. Jag ska vara klar för att kunna sova direkt efter programmet så jag vaknar pigg i morgon till vår redovisning inför politikerna. Jag kommer misslyckas.

Kommentarer
Postat av: Sara

nu tycker jag att du är lite FÖR realistisk! du kommer fixa det! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback