Realist

Min bror och syster var här på besök igår. Det börjades prata jobb och löneförhöjning och min bror berättade att han hade sagt till sin chef att han ville ha högre lön än de andra i sin grupp, då han var bättre än de. Han fick högre lön och hans gruppledarna höll med om att han arbetade bäst. Frågan kom då från mig varför han inte kunde bli befodrad till gruppledare istället, om han nu var bra på det han gjorde. Lika självsäkert som han hade sagt att han var bäst i sin grupp, lika säkert svarade han att han inte hade passat som det. Jag funderade och insåg att det var sant det han sa. Min bror är ingen gruppledare. Det var då jag också insåg hur mycket jag gillar realister. Det är en bra egenskap att kunna se och förstå vad man är bra på och vilka brister man har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback