Den seriöse

Träffade ju mina kära gamla klasskamrater igår, eller ja Camilla och Sofie i alla fall! Dagen innan hade camilla träffat Maria och de hade pratat om var alla hade tagit vägen nu efter studenten. Hon har flyttat ihop med sin pojkvän, hon har förlovat sig, hon har flyttat till en egen lägenhet, de ska börja läsa vidare osv. Så efter att ha gått igenom alla i vår klass kom de fram till att jag och Maria var de enda oseriösa.

Så här blir jag och min älskade Maria som har på g med fem killar samtidigt blivit utmålade för att vara oseriösa. JAG däremot (som den stora tänkare jag är) har reflekterat över detta och håller inte med. Jag är seriös med det jag gör. Jag är helseriös med mitt jobb och just nu är mitt mål att jobba utomlands. Till det behöver man ett startkapital och det håller jag på att tjäna ihop. Mitt mål någon gång i framtiden är att läsa vidare men inte än. Jag vill få ut så mycket som möjligt av livet och jag provar hellre på saker nu så jag får erfarenheter och blir ännu mer säker på vad jag vill jobba med i framtiden. För just nu vet jag inte och slösa bort mitt liv på utbildning som varar i 3 - 4 år för att inse att det inte är något man vill, det tycker jag hade varit oseriöst av mig. Att jag skulle vara oserös bara för jag inte har ett förhållande stämmer inte alls. Jag har inget förhållande för jag inte har hittat någon. Att kasta mig in i något hade varit oseriöst! Jag har ingen egen lägenhet för att jag inte helt säkert har någon inkomst och så snart som möjligt ska jag jobba utomlands och då behöver jag inte den. Så vad exakt får då folk ifrån att jag är oseriös? Jag gör galna saker med mina vänner för att ha kul. Och att ha kul är ett mål som jag är väldigt seriös med. Sen att det målet kan göra att jag verkar vara oseriös är något som jag helt enkelt kan leva med.

Jag vet inte exakt vad jag vill med mitt liv, men jag vet att jag kommer lyckas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback