Cafe Zäta

I dag hängde jag med en brukare till Cafe Zäta där hon är och jobbar. Vilket jävla tempo jag hamande i. Utan att jag riktigt hann reagera stod jag med en vit t-shirt, ett blått förkläde och en jävla blå keps på mig. Faktumet att jag ser för jävlig ut i keps verkar inte ha förändrats. Började lägga sallad, ost, brie-ost och paprika på bullarna. Blev helt förvånad över hur strressigt allt var. Här tror man ska få en lugn dag och göra några smörgåsar.. så fan heller! Men när det väl var klart körde vi ut beställningarna och sen blev det fika. Förmiddagen tillbringade jag med en annan praktikant från Berghusa och vi bakade kärleksmums. Jag tror till och med jag lyckades dölja att jag inte var någon mästerkock. Det är kul att komma runt på lite olika ställen. Speciellt när människorna man möter är så trevliga som de är.

Två dagar kvar sen är praktiken slut. Börjar sex i morgon och slutar två. På torsdag börjar jag fyra och slutar tolv på natten. Ska prova på hur det är att jobba natt och om jag trivs med det har jag mitt jobb för i sommar. Hoppas även på att jag får jobb som ledsagare snart också. Behöver ju pengar till alla våra äventyr i sommar!!

PUSS

Kommentarer
Postat av: Lovisa

"Behöver ju pengar till alla våra äventyr i sommar!!" maaaaaaaaaaah, AIYAA

Postat av: Lovisa

"Behöver ju pengar till alla våra äventyr i sommar!!" maaaaaaaaaaah, AIYAA

2007-03-15 @ 20:19:03
URL: http://lovisot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback