Nostalgi

Blivit jobb på Norreport i veckan, och nej inte som lärare. utan som assistens åt en rullstolsburen tjej. Vilken nostalgitripp. Jag saknar de tiderna men ändå inte.

Jag fick den värsta förlämpningen någonsin i dag. En lärare som jag gick fram och hälsade på när bildlektionen började får den här reaktionen "jaha, jag trodde du var elev!"
Jag försöker inte ens dölja min reaktion. "NEJ, jag är nog lite äldre än så." FEM år sen, för helvete. Det är fem jävla år sen jag gick i åttan. Jag kunde ha storlek 140 i byxor på den tiden (jag var lite klen av mig). De hade väl kommit upp till knäna nu. Men jag älskade faktiskt bildläraren, gråhårig och rätt så häftig tant runt 50 årsåldern som lär barnen att det heter pumps och inte klackaskor. Jag älskade henne till skillnad från eleverna. Men de vet inte bättre för de är små.

Gå i åttan på Norreport.. för helvete!

image154


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback