Jag tänker för mycket

För någon vecka sen kollade jag på ett program som handlade om bajs på tv. Det fick mig att börja spinna vidare. Ni vet när man tänker en tanke, som leder till en annan tanke och denna tanke slutade med bajslukt. 

Om man tar en nyfödd bebis, och varje gång det kommer en doft av bajs ger bebisen sockerlösning som smakar gott. Fortsätter såhär i alla år, byter ut sockerlösning mot godis. Då borde ju, rent hypotetiskt sett denna person vid 20årsålder gilla bajslukt eftersom det påminner en om att man får godis eller något annat som smakar sött?


Kommentarer
Postat av: s

Det är väldigt intressanta funderingar du publicerar... Kanske gillar folk inte bajslukt, för att det får dem att tänka på traumatiska minnen. Kanske har man bajsat på sig i yngre åldrar och kännt en genant känsla. Kanske har bajsandet gjort ont. Det är en relevant diskussion som vi kan bygga vidare på, kanske till och med göra en undersökning? Jag gillar bajsdoft.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback