Föräldrarnas åsikt är allt!

Jag och mamma under en konversation.

- När ska du läsa vidare?
- Hösten 09, svarar jag utan att tveka. Då flyttar jag till Lund!
- Flytta dit? Är det inte en ganska dålig idé. Du såg ju själv hur fattigt Danne levde som student. Det är mycket bättre att pendla.
- Jag sitter inte på en buss tre timmar om dagen i 4 - 5 år. Glöm det!
- Men Jane klarade det.
- Jag pendlar max en termin. Sen kommer jag inte orka mer och då flyttar jag till Lund.
- Men, det är ju faktiskt...
- Jag kommer att flytta!

Jag bör tilläga så här efteråt att jag inte alls var säker på att jag skulle flytta till Lund. Tänkte att jag skulle pendla en del av tiden. Det är som om när någon säger emot mina planer, kommer den trotsiga femåringen upp inom mig och jag gör precis tvärtom vad alla säger. Även ett jävligt kreativt sätt att fatta beslut dock. Nu vet jag att jag ska pendla en termin och sen flyttar jag. Föräldrar är bra!

Kommentarer
Postat av: Syrran:)

Hahahaha...shit e vi syskon eller;)? Varför tror du att det tog sån jävla tid för mig att få körkortet??? Jo för alla tjata o sa att jag skulle ta körkort samt att jag behövde de...NÄhä det behövde jag inte alls o det bevisade jag för dem. Hmm undrar om det verkligen var till min fördel att femåringen i mig kom fram o fattade det beslutet??? Haha en när alla sluta tjata då var det inget roligt mer...o nu har jag körkort:) Pussar

2008-02-06 @ 22:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback