Ibland är det bäst att vara tyst

Som alla andra har jag en god sida, och en dålig. Min dåliga brukar jag ta fram på helgen då vi drar fram vinflaskorna, och min bra under dagarna när jag jobbar. Det krävs väl lite i mitt yrke att man ska vara en förebild för barnen. Ofta leder det till en hög dubbelmoral. Ta i dag som exempel då ett barn och en i personalen sitter och pratar om mat.

Personal - Ja, men det är faktiskt så ibland att man vill ha något som man inte tycker är gott.
Jag började filosofera vidare på vad egentligen, då det faktiskt lät vettigt.
Personal - Som t.ex S.P.R.I.T.
Hon bokstaverar ordet sprit och kollar på mig för att få mitt samtycke. Jag är nollställd!
Barn - Vad är S. P eller det hon sa?
Barnet vänder sig till mig här. Jag vänder mig ner till bordet.
Personal - Det är en vuxengrej, som är mycket dum!
Jag valde att helt enkelt bara hålla tyst. Kändes varken lägligt att dra en stor lögn om hur dåligt jag tycker sprit är eller att käfta emot om att jag faktiskt bara dricker det jag tycker smakar bra. Men jag tror faktiskt att hon förstod min åsikt, även om jag inte sa den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback