Gud gillar mig

I dag skulle jag börja 08:45 på Norreportskolan och vara assistent till en tjej i rullstoll. 09:45 vaknar jag av ett sms från Sandra. HELVETE!!!! Jag hade försovit mig och desutom ganska rejält. Ringer till resursenheten, ber om ursäkt, duschar, klär på mig, upp med håret, hoppar över frukosten och iväg. 10:15 är jag på Norreport där jag får reda på att hon jag ska vara assistent till är sjuk. Ursäkta? Jag hade väl inte direkt rätten till att klaga eftersom jag själv försovit mig. Ganska bra att hon inte var där också, eftersom hon då sluppit att stå och vänta på mig i morse. Så jag såg det som ett tecken, att det var ödet när jag klickade på stäng av istället för snooza i morse. Jag insåg redan här att gud gillar mig. Och bättre blir det efter att jag pratat med resursenheten igen. De tyckte inte att det var särskilt vänligt mot mig att inte meddela att hon har blivit sjuk, så jag skulle dessutom få betalt för dagen. Så idag fick jag betalt för fem timmars arbete som jag inte gjorde. Jag tillbringade tiden med att kolla på OC istället.

Som sagt, gud gillar verkligen mig!
image186

Jag, Stephanie och Sara snorklandes i medelhavet, under vår vistelse i Cypern. Hör och häpna mina vänner, men det verkar som om Cypern får ett återbesök i sommar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback