Saker kan visst det bara försvinna

Vissa saker är så självklara att man inte ens tänker på de. Som att sagor alltid slutar lyckligt, att Sara blir kåt när hon dricker öl, att killen på Max är bög och att saker inte bara kan försvinna. När jag och Julia var i Malmö förra lördagen handlade jag ett två-pack svarta vanliga strumpbyxor. Nu är de borta, helt borta! Jag kan fortfarande se de ligga framme på mitt rum, har ett ganska svagt minne att jag städade gaderoben och la in de där. Efter att ha gått igenom min garderob fyra gånger, resten av mitt rum tre, kollat mammas gaderob, datarummet och ja, till och med toaletten, har jag insett en sak. Saker kan visst det bara försvinna! Om någon försöker lära er något annat, så berätta att de har fel.

Egentligen spelar inte det någon roll, det tar en kvart att hitta ett par nya på H&M och jag har andra strumpbyxor jag kan använda. Men det har börjat handla om en annan princip, en som är så självklar och säker att det inte ens finns något att diskutera. Man vill alltid ha det man inte kan få!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback